Sunday, June 12, 2016

梦想向往 Longing dreams ...




如果从建筑
能够见证
“艺术”
这才是建筑
但是我今天不想谈
建筑艺术

我向往失去
做一个建筑师的机会
你也向往过
做一个笔者的机会  
我们向往失去
的很多很多机会
又如何

你们都可以说我是白痴
我以前的确很埋怨一切
都是命中注定的想法
浑浑噩噩的活了几十年
现在开始慢慢明白
事实不能改变
已开始深信所有的
一切都是
命中注定

我已过了半百
也没什么渴求
算了吧
一切已成过去

但愿希望
以后的日子
能活得更
健康, 快乐, 平静
...


Den Bosch

St.Johns Church
Den Bosch
Olympus OMD EM1 m.zuiko 12.40mm
ISO 100 f4.5 @ 1/1600

5 comments:

Erica DAuria said...

Bella galleria di immagini!
Erica

www.fotografiattimidiluce.blogspot.com

Bill said...

Fine capture of this wonderful church. And if the translation is anywhere in the ballpark, some good thoughts.

Margaret-whiteangel said...

Church looks good against the bare trees.

s.c said...

Great shot but what is the dream?

s.c said...

Sorry I put your text in translation and now I get it. A lost dream about architecture . I think it is never to late to be inspired to make something.